sâmbătă, 30 iunie 2012

Marketingul Afacerii

            
Ca şi în definirea marketingului, şi în domeniul funcţiilor există o mulţime de teorii. Unii consideră funcţia marketingului, transportul, alţii vânzarea sau depozitarea şi alţii cumpărarea mărfurilor.
            Functii marketingului:
            1. Funcţia de investigare a pieţei;
            2. Funcţia de conectare dinamică a întreprinderii la mediul său extern;
            3. Satisfacerea la maximum a nevoilor de consum;
            4. Maximizarea eficienţei.

            1. Funcţia de investigare a pieţei.
            Prin această funcţie se urmareşte cunoaşterea pieţelor prezente si potenţiale, motivaţia nevoilor de consum, cunoăsterea comportamentului consumatorilor faţă de produs, dar şi alte componente ale mediului. Această funcţie se realizează prin compartimente specializate.

            2. Funcţia de conectare dinamică a întreprinderii la mediul său extern.
            Această funcţie presupune raportarea permanenta a activităţii intreprinderii la mediul economic şi social. Ea urmăreşte cresterea capacităţii întreprinderii, adaptarea întreprinderii, diversificarea acţiunilor proporţionale.

            3. Satisfacerea la maximum a nevoilor de consum.
            Această funcţie asigură finalitatea activităţii firmei, recunoaşterea concordanţei dintre produsele şi serviciile pe care le realizează firma şi destinaţia acestora. Această funcţie constă în producerea a numai ce este necesar, distribuirea numai în condiţii optime a produselor, crearea posibilităţii de alegere a produselor conform gusturilor şi preferinţelor consumatorilor, dar si lărgirea gamei produselor.

            4. Maximizarea eficienţei.
            Alocarea judicioasă a fondurilor, optimizarea structurii producţiei, optimizarea desfăşurării altor activităţi economice.

 APARITIA,DEZVOLTAREA SI DOMENIILE DE APLICARE ALE MARKETINGULUI

            1. Conditiile apariţiei şi dezvoltarea marketingului;
            2. Etapele marketingului;
            3. Instituţii şi organisme.

            1. Condiţiile apariţiei şi dezvoltării marketingului

                        Apariţia şi dezvoltarea marketingului trebuie pusă nu pe seama apariţiilor cantităţilor de bunuri şi servicii ci pe seama următoarelor condiţii:
            · dezvoltarea forţelor de producţie;
            · adâncirea specializării în producţie;
            · mutaţiile demografice;
            · schimbarea condiţiilor de muncă şi valută;
            · dezvoltarea relaţiilor economice internaţionale;
            · diviziunea internaţională a muncii;
            · dobândirea independenţei unor state.
           
            2. Etapele marketingului

             
            Primul deceniu a fost deceniul descoperirii.
            Al 2-lea deceniu - conceptualizarea.
            Al 3-lea deceniu - integrarea marketingului în viaţa întreprinderii.
            Al 4-lea deceniu - deceniul dezvoltării.
            Al 5-lea deceniu - cel al evaluării.
            Perioada de după 1930 a fost cea mai fecundă perioadă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu