Cum sa faci bani cu Facebook
Ce e Facebook?
Este o retea de socializare. Daca aceste cuvinte nu iti spun nimic nu e nicio problema. Acum jumatate de an nici eu nu stiam cu se ce mananca.
Mai pe intelesul tuturor, Facebook este un site in care iti creezi un cont iar prin acel cont interactionezi cu prietenii tai care au cont pe Facebook. Personal as spune ca Facebook este unLinkedIn pe steroizi (LinkedIn este un site in care poti sa-ti creezi un profil profesional, un fel de CV online).
Facebook este pentru distractie, cum o spun sondajele. Iar 150 de milioane de utilizatori (in ianuarie 2009) nu pot sa greseasca.
Poti sa stai la chat cu prietenii, sa-ti afisezi ultimele fotografii pe care le-ai facut, sa dai un scurt mesaj despre ce faci in acel moment. Iti poti lista cartile si filmele favorite, pasiunile si domeniile de interes. Ce mai, este ca un mare panou in care te expui spre deliciul prietenilor.
Vezi și
Mai mult
Dar Facebook inseamna mai ales spectacol gratuit, un fel de Big Brother on-line. Iti vin permanent stiri postate de prietenii tai, afli imediat cand au incarcat ultimele fotografii (pe care poti sa le comentezi), la ce grup s-au mai inscris, la ce fan club mai activeaza. Cu cat ai mai multi prieteni pe Facebook, cu atat ai un tablou mai vivace. Informatiile curg continuu, n-ai cum sa te plictisesti. Ideal pentru cei care n-au ce face, care se plictisesc.
Desigur, pentru aceasta retea de socializare au aparut reguli de buna conduita, liste de shmekerii, alte liste de chestii pe care le poti face acolo. Si reversul medaliei: Facebook te expune enorm.
Un expert in securitatea informatiei a reusit sa sparga conturile bancare ale unor prieteni folosind informatiile pe care acestia le afisau pe Facebook. Nu i-au trebuit decat cateva minute.
Acest lucru ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru toata lumea. De aceea va recomand sa priviti cu atentie acest aspect si sa va setati cu atentie regulile referitoare la listarea de informatii de pe Facebook.
Facebook (iti) face bani
Cam atat, pe scurt, despre dimensiunea de socializare gregara. Dar cum spuneam, Facebook poate deveni o mina de aur daca faci un exercitiu de “gandire pe dos”. Pai daca toata lumea folosete aceasta platforma pentru distractie, de ce sa n-o folosesti pentru business? Personal am 150 de milioane de motive.
Pentru ca Facebook este axat pe persoane si, mai ales, pentru ca nu este construit pentru afaceri (a se citi “firme”), il gasesc potrivit a deveni unealta ultima de construirea a unui brand personal. Impreuna cu un blog se sprijina reciproc si produc o crestere exponentiala. Nu am inceput sa-l folosesc decat de aproximativ o luna, inca ii descopar posibilitatile dar ce vad ma uimeste.
Facebook face mai mult decat sa creeze un brand. El iti strange o baza de date cu oameni interesati de tine si de ceea ce faci, indiferent care este acest lucru. Ei sunt viitorii tai clienti, pentru ca cel mai bun client este clientul care te cunoaste cel mai bine. Iar prin Facebook esti o carte deschisa.
Legat de acest lucru, Facebook creeaza senzatia de patrundere in intimitate. Poti sa intaresti aceasta senzatie postand din timp in timp scurte mesaje descriind ce faci in acel moment. E ca si cum ai da voie prietenilor sa arunce o privire pe gaura cheii, in casa ta. E un peep-show sub controlul tau, pentru ca tu decizi ce se afla, cat se afla si cand se afla.
Citesti de catva timp si nu ai intalnit niciun cuvant despre cum sa faci bani cu Facebook. E o impresie gresita, pentru ca personal branding si lista de potential clienti sunt doua dintre cele mai puternice unelte de marketing. Iar marketingul este pasul dinaintea vanzarii.
Facebook poate face multe alte chestii pentru tine. Te poate ajuta in productivitate, iti pune la dispozitie o seama de unelte specifice pentru business. Iata o lista de posibilitati:
- poti adauga aplicatia Zoho pentru a edita documente de tip Office direct din contul de Facebook;
- foloseste aplicatia MyLists, in care iti faci liste de lucruri pe care trebuie sa le faci;
- aplicatia Files iti permite sa stochezi pana la 1G de fisiere text, audio, video;
- creaza propriile canale media in format document, audio sau video cu SplashCast for Facebook;
- editeaza fotografii direct din Facebook cu aplicatia Picnik;
- leaga contul tau de Picasa direct la Facebook;
- citeste-ti blogurile favorite cu MyRSS;
- cu Telephone poti sa suni, sa primesti sau sa trimiti voicemail (emailuri audio);
- cu Slideshare poti sa-ti postezi prezentarile tale de business (fie ca e vorba de produse sau servicii);
- CircleUp este o aplicatie cu ajutorul careia poti gestiona grupurile si evenimentele;
- poti organiza gratuit convorbiri in conferinta cu Free Conference Calls;
- Facebook Video iti permite sa incarci fisiere cu prezentari video;
- Testimonials este special contruit pentru a strange parerile clientilor multumiti;
- Business Cards iti creeaza o carte de vizita, numai buna pentru a contine informatii introductive;
- iti poti conecta profilul LinkedIn (de care am vorbit mai inainte) direct la Facebook prinMy LinkedIn Profile;
- What I Do este acel Big Brother de care iti vorbeam. Inainte de a incepe sa scriu acest articol pentru Empower.ro, mi-am anuntat intentia pe Facebook. Cei care au cont pot sa confirme.
- mi-am legat inclusiv contul de Twitter la Facebook. In acest fel, link-urile pe care le propun, catre articole interesante pe care le citesc zilnic pe net, pot ajunge la reteaua mea de pe Facebook.
Acestea sunt doar cateva din aplicatiile care pot fi folosite. Nu exista limita in combinarea lor. Cu putina imaginatie poti realiza instrumente noi de marketing, cu ajutorul carora sa iti maresti credibilitatea si sa iti promovezi activitatea care iti aduce un castig financiar.
Nu pot sa inchei decat invitindu-va:
- sa imi studiati profilul de pe LinkedIn;
- sa aruncati un ochi peste linkurile care le propun zilnic prin Twitter;
- sa ma adaugati ca prieten pe Facebook.
Daca nu aveti un cont de Facebook, acum este momentul sa vi-l faceti. Pentru distractie sau pentru bani.
Scris de Luca Dezmir
pe 20 February 2009
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu