Piata de publicitate din SUA: $31 miliarde, Google are +50%
Thursday, April 19th, 2012Vezi și
Suport al comunicarii de marketing pe web
Prima conditie ca un produs sa fie vandut este ca oamenii sa il cunoasca, si cine poate obtine astazi mai bine acest lucru daca nu publicitatea. Ea te poate convinge sa cumperi un produs de care nu ai nevoie, dar te face sa crezi ca iti este esential. Advertising-ul (publicitatea) este procesul plas?rii unor reclame identificabile, în media bine definite, contra unor costuri cunoscute ale spa?iilor sau timpilor folosi?i pentru aceasta”- Michael J. Baker.
De fapt cat de buna a ajuns publicitatea? Pana unde poate sa mearga ?
Publicitatea online ofera un model nou. La numai cativa ani de la aparitia ei detine un segment important din piata alaturi de publicitatea traditionala (televizor, radio , afise, ziare).
Marketingul online a schimbat complet metodele traditionale de transmitere a publicitatii. Partea traditionala transmite mesajul unei audiente-tinta, selectata de emitator, audienta care fie raspunde, fie respinge mesajul, pe cand in mediul online avem o situatie speciala: consumatorii si nu publicitarul initiaza comunicarea prin cautarea de informati si publicitate.
Peste 50% din utilizatorii internetului cauta in mod direct produse si servicii online. Aceasta modalitate ofera economie de timp si efort, posibilitatea selectarii si obtinerii unui pret redus pentru produsele/servicile cautate. Aceasta inseamna ca publicitarii vor trebui sa creeze un mesaj adecvat care sa vina in intampinarea clientilor oferind cat mai multe informatii sau directionari catre informatii.
Planul de comunicare online
Pentru a sti in ce directie sa actionam, pentru a obtine ce vrem, trebuiesc stabiliti bine cei trei PILONI ai planului.
- obiectivele: de notoritate; de pozitionare; de informare (produs nou, serviciu, oferta, actiuni);
- publicul tinta: Business to Business; Business to Consumer; Comunitate sau individ;
- mesajul: povestea.
Pasii planului :
De Ce ? – Obiectivul (notoritate, vanzare, atragere de noi clienti prin intermediul site-ului , certificarea pozitionarii);
Cui ? - Publicului tinta (clientii, consumatorii finali);
Ce ? - Mesajul (Povestea–ideea cu care trebuie sa ramana publicul, dupa vizionarea reclamei);
Cum ? - Tonalitatea si imaginea, in concordanta cu mesajul transmis (formal sau prietenos);
Unde ? – Canalele de comunicare online–Site, Blog, Newsletter, Comunicate de presa, Advertoriale, Retele Sociale, platforme de incarcare 'foto/video';
Cand si Cat ? – constanta si consecventa pe toate canalele alese, fara agasarea publicul. Nu exista o reteta standard a frecventei comunicarii-totul tine de disponibilitatea publicului.
Cine ? - Persoane dedicate implementarii planului (pe tip de canal, pe tip de mesaj si pentru urmarirea actiunilor si analiza) – publisheri, advertiseri, agentii de publicitate.
Unde este oportun sa ne afisem?
Site-ul
- cartea de vizita online a companiei; tonalitatea – care sa sustina obiectivele si pozitionarea;
- vizibilitate pentru contact, prezentarea serviciilor oferite/marfa oferita; prezentarea sfaturilor utile clientilor; discutii asupra temelor de interes comun;
Blog-ul
- scris de oameni, impulsioneaza comunicarea directa, dialogul, implicarea comunitatii, comentariile
- furnizeaza informatii relevante (articole, sfaturi, recomandari)
Principalele forme de publicitate pe Internet utilizate in Romania prin intermediul blogurilor sunt bannerele.
Bannerul
- o imagine mica, amplasata pe o pagina web, ce contine o legatura. Legatura din banner duce catre site-ul companiei ce isi face reclama prin intermediul acelui banner, asa ca, atunci cand cineva apasa pe banner, este trimis spre site-ul respectiv. Poate fi amplasat oriunde, pe o pagina web si poate varia ca forma si dimensiune.
Newsletter
- Informeaza, cu conditia sa fie intra-devar noutati si informatii relevante care sa starneasca interesul. Genereaza actiune – site glog, contact plus fidelizare.
Newsletter
- Informeaza, cu conditia sa fie intra-devar noutati si informatii relevante care sa starneasca interesul. Genereaza actiune – site glog, contact plus fidelizare.
Comunicate de presa
- Doar daca apare ceva nou de comunicat – studii si statistici facute intern, o reusita semnificativa, noii servicii.
Printe principalele principalele platforme online de comunicate de presa enumeram: comunicatedepresa.ro; ecomunicate.ro; comunicatemedia.ro.
Retele sociale
Acestea sunt selectate in functie de publicul tinta, de mesajul transmis. Pot furniza studii despre profilul membrilor si utilizatorilor, comportament si actiuni intreprinse. In functie de interese se pot crea profile de business sau personal, adauga noi prieteni/ contacte, se pot comunica evenimente, comentarii , discutii, trendurie.
- interactiune si dialog (Twitter, Facebook, Hi5, Neogen, LinkedIn, Netlog, MySpace)
- Comunitate (ning.com)
- Promovare personale (Facebook, Hi5, Neogen, Netlog)
- Informare si Promovare profesionala (Spixii.ro- evenimente, Ejobs, Best-jobs, Informatiiprofesionale.ro).
- Doar daca apare ceva nou de comunicat – studii si statistici facute intern, o reusita semnificativa, noii servicii.
Printe principalele principalele platforme online de comunicate de presa enumeram: comunicatedepresa.ro; ecomunicate.ro; comunicatemedia.ro.
Retele sociale
Acestea sunt selectate in functie de publicul tinta, de mesajul transmis. Pot furniza studii despre profilul membrilor si utilizatorilor, comportament si actiuni intreprinse. In functie de interese se pot crea profile de business sau personal, adauga noi prieteni/ contacte, se pot comunica evenimente, comentarii , discutii, trendurie.
- interactiune si dialog (Twitter, Facebook, Hi5, Neogen, LinkedIn, Netlog, MySpace)
- Comunitate (ning.com)
- Promovare personale (Facebook, Hi5, Neogen, Netlog)
- Informare si Promovare profesionala (Spixii.ro- evenimente, Ejobs, Best-jobs, Informatiiprofesionale.ro).
Comunicarea este foarte frumosa si importanta intr-un mix de marketing, din aceasta cauza planul de comunicare nu trebuie ignorat. Chiar daca online-ul este considerat a fi ieftin nu este adevarat, timpul inseamna bani! Publicitatea online este forma de publicitatea nu numai cu o evolutie uimitoare, dar si cu multe avantaje (modalitati ieftine de promovare, intrarea pe piete noi, promovare de durata, statistici in timp real, crearea si sustinerea imaginii, comunicare), ceea ce determina ocuparea unui loc important in planurile de promvare media.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu