vineri, 27 aprilie 2012

Piata de publicitate - Comunicare de marketing pe web



Piata de publicitate din SUA: $31 miliarde, Google are +50%


IAB a anuntat datele pentru piata de publicitate online din SUA, 31 miliarde USD, in crestere cu 22%!!! fata de 2010. Cresterea vine din search, 27% adica $14.8 miliarde, si display, 35%!!! adica $11.1 miliarde. Procentual cresterea cea mai mare o are mobile-ul, 149% dar doar $1.6 miliarde in timp ce publicitatea video a atins $1.8 miliarde.
Google a avut in 2011 venituri totale de $37.9 miliarde din care advertisingul reprezinta $36.5 miliarde. Cam 52-54% sunt generate international ceea ce inseamna ca in SUA, Google a generat in jur de 16 miliarde USD. Adica, matematic  , peste 50% din piata.

Pe scurt: Publicitatea online din SUA - 31 miliarde de dolari in 2011. Contul Bancpost - la Lowe&Partners. Brandient, premiata pentru logoul eMag. Cursuri TVR de videojurnalism

Piata americana de publicitate in medii digitale a crescut in 2011 pana la nivelul record de 31 de miliarde de dolari. Contul de creatie Bancpost va fi administrat de Lowe&Partners. Agentia Brandient a fost premiata pentru logo-ul realizat pentru eMag. TVR si Circom Regional organizeaza un curs de specializare in videojurnalism. Iar Adrian Sarbu, seful grupului CME, s-a retras dintr-o pozitie de conducere detinuta in compania care opereaza cel mai important post al grupului in Cehia, TV Nova.

  • Piata americana de publicitate in medii digitale a crescut cu 22% in 2011, pana la nivelul record de 31 de miliarde de dolari, potrivit celui mai nou raport IAB-PricewaterhouseCoopers US. Potrivit raportului, cea mai mare crestere a inregistrat-o segmentul mobil, cu un plus de 149% pana la 1,6 miliarde de dolari. Aproape jumatate din totalul banilor - 14,8 miliarde de dolari (+27% fata de 2010) - sunt revendicati de segmentul publicitatii prin motoare de cautare, in timp ce publicitatea de tip display a totalizat 11,1 miliarde de dolari (+15%). Publicitatea video a atras 1,8 miliarde de dolari. Clientii din domeniul retail reprezinta categoria cu cele mai mari cheltuieli de publicitate in medii digitale (22% din total). Orlando Nicoara comenteaza pe blogul sau ca, in 2011, Google "a avut venituri totale de 37,9 miliarde de dolari din care advertisingul reprezinta 36,5 miliarde. Cam 52-54% sunt generate international ceea ce inseamna ca in SUA Google a generat in jur de 16 miliarde. Adica, matematic, peste 50% din piata".

Vezi și 

  1. Schema de tratament pentru Covid-19

  2. În medie, perioade necesară

  3. dezvoltării unui vaccin este de 12-15 ani ?

  4. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor

  5. Scara de valori a societății romanești 

  6. Europa privită din viitor

  7. Hrana vie

  8. Planurile in derulare sunt o munca in progres 

  9. Destinatii uimitoare pe glob

  10. Miracolul japonez- Drum

  11. reconstruit în patru zile

  12. Primarul care nu frură

  13. Duda a pus mâna pe Casa

  14. Regală

  15. Nu poti multiplica bogatia

  16. divizand-o !  

  17. Evolutia Laptop - Cântărea

  18. 5,44 kg

  19. O Nouă Republică

  20. A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  21. În vremea monarhiei, Țaranii romani reprezentau 90% 

  22. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  23. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  24. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  25. Fii propriul tău nutriționist

  26. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  27. Slăbești daca esti motivat

  28. Serbet de ciocolata

  29. Set medical Covid necesar acasă

  30. Medicament retras - folosit în diabet

  31. Brexit-ul - Spaima Europei

  32. Virusul Misterios

  33. Inamicul numărul unu al

  34. acumulatorilor 

  35. Sistemele solare - apă caldă

  36. Economisirea energiei electrice

  37.  Hoțul de cărți

  38. Aparitia starii de insolventa

  39. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  40. Microbii din organismul uman

  41. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.   

  42. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  43. Masca ce omoară virusul    

  44.  O veste de Covid  

  45. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

  46. Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea 

 


Suport al comunicarii de marketing pe web
Prima conditie ca un produs sa fie vandut este ca oamenii sa il cunoasca, si cine poate obtine astazi mai bine acest lucru daca nu publicitatea. Ea te poate convinge sa cumperi un produs de care nu ai nevoie, dar te face sa crezi ca iti este esential. Advertising-ul (publicitatea) este procesul plas?rii unor reclame identificabile, în media bine definite, contra unor costuri cunoscute ale spa?iilor sau timpilor folosi?i pentru aceasta”- Michael J. Baker.

De fapt cat de buna a ajuns publicitatea? Pana unde poate sa mearga ?
Publicitatea online ofera un model nou. La numai cativa ani de la aparitia ei detine un segment important din piata alaturi de publicitatea traditionala (televizor, radio , afise, ziare).
Marketingul online a schimbat complet metodele traditionale de transmitere a publicitatii. Partea traditionala transmite mesajul unei audiente-tinta, selectata de emitator, audienta care fie raspunde, fie respinge mesajul, pe cand in mediul online avem o situatie speciala: consumatorii si nu publicitarul initiaza comunicarea prin cautarea de informati si publicitate.
Peste 50% din utilizatorii internetului cauta in mod direct produse si servicii online. Aceasta modalitate ofera economie de timp si efort, posibilitatea selectarii si obtinerii unui pret redus pentru produsele/servicile cautate. Aceasta inseamna ca publicitarii vor trebui sa creeze un mesaj adecvat care sa vina in intampinarea clientilor oferind cat mai multe informatii sau directionari catre informatii.

Planul de comunicare online
Pentru a sti in ce directie sa actionam, pentru a obtine ce vrem, trebuiesc stabiliti bine cei trei PILONI ai planului.
- obiectivele: de notoritate; de pozitionare; de informare (produs nou, serviciu, oferta, actiuni);
- publicul tinta: Business to Business; Business to Consumer; Comunitate sau individ;
- mesajul: povestea.
Pasii planului :
De Ce ? – Obiectivul (notoritate, vanzare, atragere de noi clienti prin intermediul site-ului , certificarea pozitionarii);
Cui ? - Publicului tinta (clientii, consumatorii finali);
Ce ? - Mesajul (Povestea–ideea cu care trebuie sa ramana publicul, dupa vizionarea reclamei);
Cum ? - Tonalitatea si imaginea, in concordanta cu mesajul transmis (formal sau prietenos);
Unde ? – Canalele de comunicare online–Site, Blog, Newsletter, Comunicate de presa, Advertoriale, Retele Sociale, platforme de incarcare 'foto/video';
Cand si Cat ? – constanta si consecventa pe toate canalele alese, fara agasarea publicul. Nu exista o reteta standard a frecventei comunicarii-totul tine de disponibilitatea publicului.
Cine ? - Persoane dedicate implementarii planului (pe tip de canal, pe tip de mesaj si pentru urmarirea actiunilor si analiza) – publisheri, advertiseri, agentii de publicitate.

Unde este oportun sa ne afisem?
Site-ul
- cartea de vizita online a companiei; tonalitatea – care sa sustina obiectivele si pozitionarea;
- vizibilitate pentru contact, prezentarea serviciilor oferite/marfa oferita; prezentarea sfaturilor utile clientilor; discutii asupra temelor de interes comun;
Blog-ul 
- scris de oameni, impulsioneaza comunicarea directa, dialogul, implicarea comunitatii, comentariile
- furnizeaza informatii relevante (articole, sfaturi, recomandari)
Principalele forme de publicitate pe Internet utilizate in Romania prin intermediul blogurilor sunt bannerele.
Bannerul 
- o imagine mica, amplasata pe o pagina web, ce contine o legatura. Legatura din banner duce catre site-ul companiei ce isi face reclama prin intermediul acelui banner, asa ca, atunci cand cineva apasa pe banner, este trimis spre site-ul respectiv. Poate fi amplasat oriunde, pe o pagina web si poate varia ca forma si dimensiune.
Newsletter 
- Informeaza, cu conditia sa fie intra-devar noutati si informatii relevante care sa starneasca interesul. Genereaza actiune – site glog, contact plus fidelizare.
Comunicate de presa
- Doar daca apare ceva nou de comunicat – studii si statistici facute intern, o reusita semnificativa, noii servicii.
Printe principalele principalele platforme online de comunicate de presa enumeram: comunicatedepresa.ro; ecomunicate.ro; comunicatemedia.ro.
Retele sociale
Acestea sunt selectate in functie de publicul tinta, de mesajul transmis. Pot furniza studii despre profilul membrilor si utilizatorilor, comportament si actiuni intreprinse. In functie de interese se pot crea profile de business sau personal, adauga noi prieteni/ contacte, se pot comunica evenimente, comentarii , discutii, trendurie.
- interactiune si dialog (Twitter, Facebook, Hi5, Neogen, LinkedIn, Netlog, MySpace)
- Comunitate (ning.com)
- Promovare personale (Facebook, Hi5, Neogen, Netlog)
- Informare si Promovare profesionala (Spixii.ro- evenimente, Ejobs, Best-jobs, Informatiiprofesionale.ro).

Comunicarea este foarte frumosa si importanta intr-un mix de marketing, din aceasta cauza planul de comunicare nu trebuie ignorat. Chiar daca online-ul este considerat a fi ieftin nu este adevarat, timpul inseamna bani! Publicitatea online este forma de publicitatea nu numai cu o evolutie uimitoare, dar si cu multe avantaje (modalitati ieftine de promovare, intrarea pe piete noi, promovare de durata, statistici in timp real, crearea si sustinerea imaginii, comunicare), ceea ce determina ocuparea unui loc important in planurile de promvare media.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu